úterý 11. dubna 2017

Aby zoubky nebolely

Když máte miminko, určitě ne jednou uslyšíte: "Počkej až mu porostou zuby".




Dnes bych ráda představila pár tipů, které jsem u kluků vyzkoušela a které se mi osvědčily.

V dnešní době je už spoustu produktů, které mohou miminkům při bolestech prořezávání zoubků pomoci, tak proč je nevyužít. 


Určitě existují děti, kterým zuby vyrostou a rodiče to pomalu ani nepostřehnou.

Všechny naše děti, měly první zub stejně kolem čtvrtého měsíce spodní jednička a v zápětí další a další. Mareček je v naší rodině  rekordman co se zubů týče. V 7mi měsících má skoro 7 zubů :-)

Nemůžu říct, že by měl vyloženě proplakané noci, ale jde vidět, že ho zuby občas trápí.

Při prožezávání zoubků se nám nejvíce osvědčily tyto věci.



Masážní olej Jakoubek od Nobilisu je z heřmánku římského a levandule. Měl by pomáhat dětem při prořezávání zoubků.  Olejíček se jemě vtírá zevně kolem uší a tváře několikrát denně. Nemyslím si, že by vůbec nefungoval, ale když už miminko fakt bolí prořezávání zoubků, zdá se mi, že v této fázi nepomáhá. Byl uklidňující v době kolem 3-4 měsíce, kdy si Mareček hodně cucal pěsti, deku a vše co měl poblíž. Myslím, že v této fázi byl olejíček fajn.

Naopak olejíček Saloos u mě vede na plné čáře.  Nosím ho s sebou i v kabelce a několikrát denně Marečkovi potírám dásně a nebo přímo zub, který se tlačí ven. Má příjemnou chuť a řekla bych, že trochu určitě pomáhá. ( A nebo je to možná kombinace všeho? )
Olejíček působí protizánětlivě a lehce analgeticky. Obsahuje výtažky z rozmarýnu a rozmarýn působí antibakteriálně a hojivě.

Kamarádka si vyráběla olejíček sama tak, že nasekala na drobno hřebíček použila bio olivový olej a přidala heřmánek. Potírala takto dásně svým dětem. Já jsem toto nevyzkoušela, ale kamarádka si u dvou dětí vystačila jen s tímto olejíčkem.

Mareček má velmi rád masírování dásní a zubů silikonovým náprstním kartáčkem. Mám ho v lednici a je pak příjemě studený.

Jelikož má už hodně zubů, koupila jsem mu opravdický kartáček TePe z čehož mají radost hlavně velcí kluci, protože jsou nadšeni, že Marek už má kartáček jako oni :-) A dokonce mě kontrolují, jestli jsem mu večer nezapoměla vyčistit zuby.

Pak máme klasické chladící kousátko, které je Marečkovi příjemné po vytažení z lednice. (nechlaďte v mrazáku) 

Existují homeopatika. Chamomila Vulgaris 15 Ch. Berou se tři kuličky až 6x denně podle potřeby. Ale ty jsem nikdy nevyzkoušela. Doporučovala mi je kamarádka.

Jantarové korálky naši kluci taky nikdy neměli. ( I když pořád váhám, jestli je Markovi pořídím. Líbí se mi na miminkách i batolatech.)


Fialkový kořen jsem u kluků neznala. U Marečka se "kořínek" jak říkávají kluci, opravdu hodně osvědčil, proto jsem asi nevyzkoušela další alternativy. 
Potlačuje bolest rostoucích zoubků a dásní díky nízkému obsahu alkaloidů.
Uvádí se, že ke zklidnění postačí 5x denně 2 minuty. Mareček si tohle dávkování upravil po svém a hryže o 106.  Mimo jiné, kořínek  nádherně voní, že jsem přistihla sebe i kluky, že ho čicháme :-). 





Teď když už má zuby nahoře i dole, tak kořen jakoby nadrolil zubama a upravil jeho tvar. :-) Vyhraje si s ním opravdu hodně. Kořínek můžete koupit buď samostatně a nebo na řetízku. Mě příjde velmi praktické pořídit ho na řetízku, protože jinak by jsme ho neustále hledali.

Starší kluci měli kousátko Curaprox.


A tím, že má na jedné straně silikonový kartáček, mohli se ho "ukousat" :-). Když jsem ho chtěla kupovat pro Marka, tak bylo jen růžové a pak jsem na něj úplně zapoměla. 

Budu ráda, když se podělíte o další rady, jak na bolavé prořezávající zoubky u miminek. 


2 komentáře:

  1. Děkuji za tipy. Po tom olejíčku od Saloos se podívám, případně zkusím připravit nějaký domácí. Upřímně nechápu, že mě to do teď nenapadlo (syn má 14 měsíců, venku 6 zubů a 4 další už se mu derou ven dobré tři měsíce...). Kousátko Curaprox se jednu dobu těšilo velké oblibě i nás doma, jiná kousátka moc ne (ani ta chladivá), nicméně jsou chvíle, kdy syn kouše všechno, co má v dosahu :) U prvních zoubků jsem ještě zkoušela masáž dásní odvarem ze šalvěje, někdy to zabralo, někdy ne. Když nezabírá ani okusování čehokoli, pomůže u syna jen nošení nebo kojení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, přesně jak píšete. Nošení nebo kojení. Poslední noci intenzivně přemýšlím, že si pořídím velký míč abych nemusela s 9kg miminkem natřásat uprostřed noci sem a tam. Na tom míči by to bylo asi pohodlnější. Leze mu první stolička a teď jde teda do tuhého...
      Nevím proč ty moje děti musí být tak ozubené a mají tak brzy tolik zubů :-( Zkusím odvar ze šalvěje. Moc díky za tip.

      Vymazat