sobota 3. prosince 2016

Cybex Priam

Rozhodla jsem se napsat o tomto kočárku, protože když jsem se do kočárku zamilovala, nenašla jsem moc recenzí a fotek. Hlavně mě teda zajímalo, jestli se dá ve sporťáku vozit už i miminko. Výrobce uvádí od 0+. Chtěla jsem vygooglit, jestli někdo opravdu kočárek takto používá (bez korby).  Nenašla jsem ani v zahraničí nikoho, kdo by o tom psal. 
Třeba článek pomůže někomu, kdo řeší podobnou věc jako jsem řešila já.


Mareček se od miminka hodně nosil a stále nosí. Kočár, ale používám, když jdeme společně s velkýma klukama a nebo na spaní venku. Pravidelně se mi stávalo, že jsem venku tlačila prázdný kočár a v ruce nesla Marečka. Šátek si venku uvázat neumím a nosítko jsem ze začátku žádné vhodné pro miminko neměla. 
Pokud spinkal, byl spokojený, zachumlaný. Ale jakmile otevřel oči už chtěl být u mě a nebo chtěl minimálně vidět ven. Ne jednou jsem jela s podloženým miminkem (mikinou, zarulovaným fusakem...)
Docela mě štvalo, že vlastně nemám šanci jezdit s kočárem, když je Mareček vzhůru.



Začala jem googlit kočárky.

Moje požadavky byly docela náročné.
- sporťák musí jít do lehu (to bylo z počátku nejdůležitější po čem jsem pátrala)
-sedačka musí jít otočit po i proti směru
-dlouhá bouda, která by sloužila jako clona
-dostatečně dlouhá rukojeť (ideálně teleskopická)
-prostorný nákupní koš. (věcí se třemi dětmi je opravdu dost)
-pohodlné ovládání jednou rukou.
-prostorný i pro větší děti na spinkání.

Nevěděla jsem, jestli takový kočár vůbec existuje.
Byla jsem se podívat v jednom obchodě a nemusela jsem se ani ptát, protože na stupínku byl vystavený právě Cybex Priam a já jsem v tu chvíli věděla, že to je on :-)

Hned jsem se zaradovala, že je to přesně to co hledám a potřebuju. Plán byl takový, že do něj koupím supr teplý a nejteplejší fusak Mucki. Měli jsme ho pro kluky a byli jsme nadšení. A navíc manžel má rád outdorové věci, takže hned měl jasno, že v roce Marečka vezme spát ven pod širák, tak že to bude mít i jako spacák :-)).

Pokud by Mareček spal byl by v uplané rovině zachumlaný a pokud by byl vzhůru, byl by lehce přizvednutý. (v první poloze a i tok je celý přizvednutý tím jak je malý. Není to zdaleka ani sklon jako v autosedačce. Pro představu, kdo o tom přemýšlí, tak je to jako v porodnici přizvednutá postýlka, kdy miminko je celé z kopce)
Už jsem se viděla jak společně s klukama pouštíme draka a Marinda kouká z kočárku...
Měla jsem jasno, že ho potřebuju. Nutně a nejlépe hned!

Doma jsem chtěla vše možné o kočárku vygooglit, ale moc jsem toho nenašla. A to málo co jsem si našla a pročetla, většinou na nějakých zahraničních stránkách rozhodlo, že to je prostě must have.

Kočár je doma i s fusakem Mucki.

Asi po měsící ježdění můžu s čistým svědomím napsat, že zvládá bez problému menší štěrk, polní cestu a nerovnosti na silnicích jsou taky v pohodě. "kočičí hlavy" v centru Prahy byly znát a Mareček se v kočárku lehce natřásal.

-kolečka nejsou nafukovací, ale gumová.
Nesmím zapomenout dodat, že má na výběr tři verze podvozku. My máme All terrain.
-sporťák mi příjde celkem úzký, tak uvidím pak v praxi až bude Mareček starší.

Tady jsou rozměry, které jsem naměřila:
-délka zádové opěrky Seat Lux je 56cm
-šířka 36cm (měřeno u pásů nahoře)
-délka sedátka i s opěrkou na nohy je 42,5cm

Plusy kočárku:

-Kočár má úžasný a prostorný koš, který se vyklápí, takže se do něj pohodlně dávají věci. A hlavně je na magnet takže zavírání lehce nohou je velmi praktické.
-Má dobrou nožní brzdu. Překlápí se.
-Dlouho teleskopickou rukojeť.
-Rozevíraí stříšku ( výborné proti sluníčku nebo větru).
-Pohodlně se ovládá jednou rukou.
-Složit jde taky pohodlně jednou rukou.
-Všechny potahy jsou sundavací a pratelné.
-Madlo kočárku je asi koženka, takže se bude snadno udržovat.
-Na rukojeti je poutko za které se můžou děti držet. (já používám obráceně, děti vezou kočár a já přidržuju za poutko)
-Ke kočárku je stupátko se kterým je snadná manipulace (sundat, nandat. Je to jen cvak cvak a hotovo)
-Stupátko zatím nemám, ale možná ho klukům pořídím na občasné projetí. Hlavně Ondra by o něj stál :-)
-Potah je nepromokavý. (vyzkoušeno v  mírném dešti cca hodinu)
-Kdo jezdí na hory, tak určitě využije i přídavné lyže, které se dají snadno nacvaknout místo předních koleček
-Pláštěnka se velmi snadno nasazuje a hezky všude přilne. Na boudě není igelit ale nepromokavá látka.
-Na konstrukci se dá lehce nacvaknout sedačka Maxi Cosi a nebo samozřejmě Cybex.
-madlo je na kloub, takže se nemusí vytahovat celé, stačí na jedné straně.
-pokud jede miminko ve sporťáku na bříšku, má hezký rozhled, protože bouda jde pohodlně dát uplně dolů.

Mínusy kočárku:
- Všimla jsem si, že boudičku vozím většinu času lehce odklopenou a tím pádem se krčí dost materiál, který se už nenarovnal.(možná pak po vyprání to bude OK)  Až bude Mareček starší budu vozit víc v sedě a bouda tím pádem bude odklopena na první polohu (jinak by dítě nevidělo), bude ta látka asi hodně skrčená.
-Pro starší dítě mi příjde málo místa pro nožičky, obzvlášť pak v nějakých botech.
-Sportovní sesačka sama o sobě je dost otevřená. (například jarní a letní miminko by se v tom určitě vozit nedalo) Mareček je ve fusaku v podstatě jako ve vložné tašce.
-Bouda nemá volbu větrání, což je docela škoda, protože v létě, když boudu rozevřu aby stínila dítě bude dost schované a bylo by fajn místo slídového okénka v zadu malé větrání.

Ještě bych dodala, že vozit  malé miminko bez bytelného fusaku by bylo téměř nemožné. Myslím si, že  0+ je uvedeno jen proto, protože jde dát do uplné roviny. 
My jsme s kočárkem velmi spokojeni a jsem ráda, že když potřebuju, můžu Marečka přizvednout. Fusak Mucki by si určitě zasloužil samostatnou recenzi, protože neznám bytelnější a teplejší fusak než je tento. Pravda je, že nelze použít celý rok. 

Přidávám mnoho fotografií, protože sama jsem na netu nenašla to co jsem potřebovala vidět :-)








Pro představu, téměř pětileťák v kočárku.









Postupně doplním další fotografie. Pokud by někoho zajímalo něco konkrétnější a nebo nějaký detail na kočárku, zanechte komentář :-)

3 komentáře:

  1. Mě by zajímalo, jak je to se skladností do auta, jestli není kočárek moc těžký.. Já sice kočár prakticky skoro vůbec nepoužívám, ale když jsem ho kupovala pro Mikeše, strašně moc jsem chtěla, aby sporťák šel otáčet, ale nevybrala jsem nic, co by splňovalo požadavky, takže jsem nakonec skončila u Jané Slalom Pro. Tenhle kočár vypadá dost dobře, až na ta kolečka, ta ve mě teda vůbec důvěru nevzbuzují.. jezdí se s tím tedy i v terénu dobře?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, já měla Slaloma teď taky a u Péti taky, ale strašně mě štval ten sporťák. Na děti jsem neviděla. Tenhle se skládá, pohodlně jednou rukou a je to snadnější než Jené. A dík za připomínku, Nafotím to ještě a přidám do článku. Dá se to složit jednou rukpu. Držel jsem Marečka a složila kočár. Mě se strašně na tomhle kočáru líbí ten leh, protože moje děti spávali v kočáře fakt dlouho. Ondra ještě ve 3 letech rád chrupl na terase venku.
      Pohodlně se mi s kočárem manipuluje, například když druhou rukou pomáhám Péťovi do kopce na kole. Můžu Ti říct, že jsem si kočár fakt zamilovala. Zatím jsme testli jen celkem malý terén a ten byl uplně v pohodě, ale myslím si, že větší terén by byl Marinda vyklepaný :-) Do lesa a do terénu je v šátku.

      Vymazat
  2. Dobry den, chtela bych se zeptat, zda jste pouzivala pro.mimi jen sportovni sedacku od priamu a jak jste s tim resenim byla spokojena... cekame prosincove miminko a premyslim take o sportovni sedacce v kombinacins fusakem Mucki...

    OdpovědětVymazat